onsdag 14 juli 2010

i trötthetens namn.

idag fick jag min nya telefon, äntligen!
så nu behöver jag din nummer. jo, din. för du har redan min, din rackare.
bring it on!

i övrigt har jag kört vridläktare i kimosolen med syster och 300 andra människor. beskådat hjälten på den gröna ön. pjäsen var lagom bra. när den var kul var den skitkul. fast jag skrattar ju som bekant på andra ställen än de flesta. men slutet? va?
det kanske var ett intelligenstest min hjärna inte behärskade. låtom oss säga så. guds frid!

sedan körde jag tillbaka till stan jättehårt. det var jättefint. solen. träden. ängarna. och jag tänkte på hur jag ifjol tog mig tillbaka till stan efter teatern. hur jag satt där i framsätet bredvid en på den tiden relativt främmande människa som bjöd på karameller. jag hade inte en tanke på att jag ett år senare skulle susa fram i egen bil.
sen tänkte jag på när han hjälpte mig med ryggsäcken när vi kom fram. det fanns bestick i den. i år hade jag ingen ryggsäck.

imorgon ska jag jobba och spendera mina studentpengar jag sparat.
jag har ont överallt.

2 kommentarer:

  1. jag vill inte ge min nummer åt dig. tänk om du ringer mig mitt i natten.
    h henkka :)

    SvaraRadera
  2. fan henkka, it vill ja ha tin heldär :)

    SvaraRadera