fredag 11 juni 2010

påål åt tvål å sprack i en skåål.

I vintras när jag hade läst massamassamassa Nick Hornby och blivit lite extra knäpp och inspirerad skrev jag en liten historia om Greta. Hon hade lite problem. Alla koppar var kanske inte i skåpet, så att säga. Hon reste till Toronto iklädd endast baddräkt och på flyget träffade hon den bedårande mannen Paul. Komplikationer uppstod när de inte förstod varandras språk. Vilken tur att man kan be flygvärdinnan om socker, som man kan teckna i. Och så vidare. Jag tänker inte berätta vidare, historien finns publicerad i Mix-linjens tidning. Med den finns också en bild på de två skruvade människorna, hemma hos Paul i Canada. Jenny har ritat och jag tycker det är fantastiskt fint. Det var ungefär såhär jag tänkte dom.



Ikväll känns kanske lite som en bra kväll för en eventuell fortsättning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar