måndag 14 juni 2010

istället för att hålla käften.

det är konstigt hur annorlunda allting blivit
på bara ett år.
om jag tänker tillbaka på den här tiden i fjol
kan jag småle lite åt hur jag tänkte på saker då.
jag säger inte att jag är en bättre människa nu
men jag har växt och jag har hittat mig själv
där bakom allting.
tror jag.
kreativiteten har öppnat en extra dörr
till sitt hus
på samma gång som han spikade igen ångestens fönster.
kanske inte med världens bästa material
men ett bra
och det är kreativiteten vi talar om
så jag är säker på att ett bättre snart uppfinns.

det är regn överallt.
jag undrar om desmond & molly jones var lyckliga?
och jag undrar varför så många beatles-låtar handlar om diamantringar.
och jag undrar så mycket som jag aldrig kommer att få veta.
man måste prioritera.

imorgon börjar min skolning på jobbet.
och min pappa har redan hunnit klaga på att jag valt att jobba kvällar.
och jag har redan hunnit förklara massor som har ljudit för döva öron.
vems liv var vems nu igen?
men vi är nog vänner.
jag längtar tills vi kan köra runt i sommarnatten i okända bygder och lyssna på the eagles.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar