söndag 2 maj 2010

gps-barn i baksätet.

Jag har varit på bio och McDonalds med två av mina fem gullefjun. De två E:na.
De var snälla och fina. Det var ganska enkelt att köra när båda satt baki och berättade för mig genast hastigheten ändrade, eller en fartkamera intog deras synfält.
"Åtttiiiiii, hundraaaaaaa, kaaaaamera!" Man behövde liksom inte tänka desto mer. Nån dag kommer kanske bilder.

När vi kom hem hjälpte vi deras pappa att städa huset. Och Edward sa till mig att det vore kul att dö, för då får man åka till himlen och komma till Jesus som man får önska sig vad som helst av, och sen får man det.
Till sist frågade han mig: "Visst är det så?"
Mjaa, sa jag.
Jag kände att det var fem år för tidigt att försöka påstå annat.
Sen kommer Ellen och säger att han hjälper de sjuka.
Visst?
Vissa, säger jag och pappan.

Vad jag undrar nu är om man lär sig sånt där redan i dagis?
Det har jag inte ett minne av. I och för sig gick jag vid dagmamma men ändå.
Jajaja. Kanske det är bra. Vad skulle dom annat lära om? Darwin? Tänk om han också hade fel? Men eftersom båda kanske är lika fel eller rätt kunde dom ju lära lika mycket av båda. Jajaja.

Praktikdag numero uno imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar