torsdag 15 april 2010

ingen sa något om försättsblad.

När jag idag fick bekräftelse på min anmälan till skolorna i Sverige scrollade jag ner till sidans slut och där står något om att jag ska komma ihåg att skicka in mina meriter till en helt annan adress än den jag tidigare blivit ombedd att använda.
Jag ringer Weetos, som vet det mesta, och undrar vad det här betyder. Det betydde inget speciellt, det fanns tydligen två olika ställen och båda var okej. Däremot berättade hon om ett försättsblad som tydligen skulle bifogas med betygen för oss med utländska personnummer. Aldrig tidigare har jag hört om sådant. Weetos hade inte heller vetat förrän hon hade pratat med nån som hade lusläst studera.nu.
Grejen är den att jag skickade in mina betyg redan för fyra veckor sen. Utan försättsblad, givetvis. Så imorgon får jag lov att kopiera upp mina betyg igen, bifoga bladet och en lapp där jag undrar att voi perkele e dehär nu okej. Skylta bättre nästa gång. Hejdå h. Lilla Ida.

Den här dagen har alltså gått åt till diverse försök till samtal till studera.nu men det sög. Sedan till olika studiehandledare och folk som vet.
Sen var det inte så mycket kvar.
Så jag fick liksom inte gjort allt jag hade tänkt göra.
Men IMORGON.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar