tisdag 23 mars 2010

jag har bestämt mig.

Nu har jag bestämt mig.
Växjö blir nummer ett.
Jag har varit i kontakt med en tjej från närheten av mina hemtrakter som nu bor där. Hon sa att det satsas mycket på studenterna och lär ska vara "ett jääkla liv" på campus, med fester, konserter och så vidare. Hon hade också nyligen varit på studiebesök till universitet och hon sa att det var stort och fint.
Och ja, en studievägledare från stället bekräftade, man läser de där roliga kurserna. Inte alla förstås, men de man lyckas läsa vid sidan av de obligatoriska.
Så jag tänker söka. Det finns inga garantier för att jag kommer in (tillräckligt många måste söka för att det ska bli av), men jag tycker mig inte förlora något på att sätta det som första alternativ.
Jag har fått klagomål på att det är långt borta och att nya skolor är råddiga, but i'm telling you, byter man land är det en bra bit oavsett vilken stad som är målet. Och måhända det kan vara lite rådd, men nytt är ändå skönt.
Så kommer jag in dit far jag.
Alternativ två: jag läser kurserna kursvis istället för ett upplagt program.
Tre: Göteborg, plugga kursvis.
Fyra: Uppsala.
Fem: Stockholm.
Men hoppas jag kommer in till Växjö. Hoppas det är meningen. Hoppas några till vill som jag så det blir av.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar