onsdag 2 december 2009

på väg till bananerna.

Jossan åt en banan på rasten.
Det var då jag kom ihåg
hur gott det faktiskt är! Banan.
Jag tog beslutet att efter skolan åka och handla några. Bananer.
Det visade sig vara ett bra beslut.

På vägen mötte jag mannen jag en gång kände. Vi har inte träffats eller pratat på evigheter.
Han sa hej. Jag sa hej. Jag log. Han log. Vi log båda två. Men vad annat kunde vi göra, vi som kan vår historia.
Ända fram till bananerna tänkte jag "tänk att han minns mig". Sen tänkte jag att det är bra att livet går vidare.

Bananerna och jag gick till kassan. Jag har varit anti-julpynt väldigt länge. Fram tills jag råkade gå förbi den här:

Heffaklumpen i en sån där glaskula som glittrar om man skakar den! Åh! Sötaste julpyntet någonsin är nu mitt!

Imorgon är det morgonsamling och jag lyssnar på Revolt III på repeat.

2 kommentarer:

  1. haha, vilket inflytande jag har på dig! ;) Bananer e faktist gott. va bra du skriver. Int så kosntigt att Vasa teater printa ut din blogg :) Snart är du filmstjärna elle rnågot ännu värre. Kram! Jossan

    SvaraRadera
  2. hah va söt du e :D "eller något ännu värre" som det sku vara nå dåligt :D

    SvaraRadera