måndag 23 november 2009

hej måndag

Dagen började med läkarbesök. Läkaren brydde sig inte speciellt mycket och sa åt mig att förbereda mig mentalt på att samhället inte alltid kommer att bekosta mig fysioterapi för att man kan inte vara säker på att jag verkligen behöver det.
"He e klart ja behöver e" sa jag då. Läkaren såg på mig som om jag vore uppkäftig och dum i huvudet och fortsatte med att det kan ingen garantera. Jag fick i alla fall betalningsförbindelse fram till februari.

I bussen till skolan ringde ett okänt nummer mig. Förut var jag så blyg och tyckte det var onödigt att jag nästan aldrig svarade på sånt men nu är det inte längre så. Det har faktiskt ändrat sedan jag böt skola. Det är bra tror jag. Mannen i andra änden sökte en Ida Berg som var på Know How-mässan förra veckan. Ja det var jag. Samtalet kom från Föregångarna i Vasa. Jag hade vunnit en film i deras lotteri. "Hurra", var min spontana reaktion. Jag skulle hämta vinsten efter skolan.

På drama spelade jag min alldeles egna upphittade karaktär Albert. Han gick på bio. Men pratade mest med människorna bredvid sig.
På psykologi talade vi om framtida studier och Carola var positivt inställd till studiebesök i Stockholm och Uppsala när hon hörde att fyra av oss fem var på väg dit. Eller åtminstone ville dit.

Efter skolan skulle Jossan till optikern och kolla in bågar och jag till Föregångarna. Så vi gick tillsammans. Först till Föregångarna. Min film var en Lordi-film. Vad säger man då? Tack, javisst, men vad mer?
Sedan kollade vi bågar i alla glasögonaffärer i stan. Jag blev kär i ett par lila bågar men rosa skalmar. Ray Ban och ganska stora glas, ganska runda. Men 180 euro och mina nuvarande är det ändå inget fel på. Jaja.

Jag slumpade nyss fram en blogg skriven av en tjej som studerade litteraturvetenskap i Göteborg. Det gick väl inte enligt studera.nu? Men jag slängde iväg en liten kommentar och hoppas att hon är snäll och svarar.

1 kommentar: