torsdag 12 november 2009

att bli godkänd.

Bilskolebettan hämtade mig någon minut före nio. Vi körde till besiktningskontoret för jag skulle skriva upp teorin. Kärringen där glömde bort att hon skulle ta fram mina papper när hon såg dallarn och stirrade istället ögonen ur sig. Tills vi sa åt henne. Det var någon gång då som jag tänkte att kanske jag klarar det här i alla fall.
Och det gjorde jag. Fem fel på bilderna och ett fel på texterna. Jag är nöjd och andas på ett nytt sätt.

När jag kom hem efter skolan kändes det som att jag aldrig mera behöver stressa. Så jag tog tag i tvätten som har väntat på mig allt för länge. Efter att ha satt i första maskinen tog jag fram min kalender och skulle ringa bilskolan och boka fler körtider.
"Optikern kl. 15:00!" står det på dagens blad. Jag drar förvånat in andan och tittar på klockan. 15:00 är precis vad den är. Jag googlar instrumentarium vasa och ringer numret.
Imorgon har jag ny tid. Den ska jag inte glömma.

2 kommentarer: