torsdag 3 september 2009

17 again

Plötsligt är det torsdag och veckan är snart slut. Veckan när jag skulle läsa bilskoleteori, städa och annat viktigt.
Istället har jag besiktat och registrerat min bil. Det var såklart krångligt. Min gitarrlärare har lärt mig spela Get Back med The Beatles och sen sa han "bra, nu e du mee i beatles". Han sa också att det är kul att jag gillar dom så han får spela lite sånt emellan. Jag har fört fram förslaget om klasströjor. Det gick hem. Dock motsatte jag mig förslaget om bibelcitat på armen. Motivet är alltså ännu inte klart.

Vad har hon gjort idag då, undrar ni nu.
Idag har jag upptäckt att min stenfinska disponent bor i mitt hus och faktiskt är ganska trevlig. Han sa åt mig att jag inte kan ha bilen att stå där den står. Så Bazooka flyttade den och vi tog en trip till Brändö. Sen gick jag till Manuela. Vi drack juice och gick sedan till skolan på filmkväll. Vi såg 17 again. Den var inte särskilt bra men den funkade. Jag gick hem i mörkret och kände att det var höst. När jag gick på baksidan av mitt hus ropade någon "hej ida!" uppifrån någonstans och jag såg att Mischa hängde ut genom fönstret. "Ja tyckt ja hört att du kom". Det hörs tydligen. Vi är grannar nu om ni inte fattat.

Imorgon ska jag städa och sedan spela gitarr tills mina fingrar blöder. Det har aldrig varit så roligt som nu. Och det har alltid varit roligt. Nu är det jättemegakul, som Joel sa om psykologin. Tack min skola.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar