onsdag 22 april 2009

Hoppsan

Samma dag som jag äntligen börjar återfå mitt smak- och luktsinne efter en veckas förkylning händer det - jag skaffar blogg. Firar detta gör du på valfritt sätt. Exempelvis kan du dansa en dans eller ta dig ett glas och bestämma dig för att framöver flitigt följa dessa skriverier om allt och ingenting.

Idag blev jag och min kompis Bazooka tillfrågade av två unga amerikaner om vi ville lära oss mera om Gud eller något sådant. Vi sa nej. Vi visste inte heller någon annan som ville det. Senare insåg jag att jag har tappat bort (eventuellt glömt på annan plats) mitt Ikea-presentkort, vilket jag troligen kommer att behöva på fredag. Kanske jag skulle ha hittat det om jag hade följt med amerikanerna? Ibland undrar man.

Nu ska jag försöka hinna läsa ut min redan försenade biblioteksbok om John Lennon och resten av The Beatles och en svensk städerska på ungefär tre timmar. Hoppas jag inte får allt för höga förseningsböter, men jag förstår ju inte det här med lånetider och sånt för jag har ju fel i benen. Ungefär som på Rock Perry när vakterna kollar allas väskor utom min, jag är bara väldigt välkommen och tervetuloa och allt det där. Jag har aldrig alkohol i väskan för jag har fel i benen.
Fast jag lär nog få böter trots allt.

3 kommentarer:

  1. Hej! Fin blogg, jag gillar din stil!
    Ha det riktigt skönt i goselandet Sverige..

    SvaraRadera
  2. Sorry att jag är anomym men du vet nog vem i alla fall...

    SvaraRadera
  3. tack så mycket! ska försöka, mina äventyr lär nog komma upp hit nångång.

    SvaraRadera